5 أكتوبر 2024 07:00 1 ربيع آخر 1446
قضية رأي عام
رئيس مجلس الإدارة هشام ابراهيم رئيس التحرير محمد صلاح
فن

كنده علوش عن زيادة وزنها: «كان السرطان في بدايته والتعليقات على وزني وجعتني»

قضية رأي عام

تحدثت النجمة كندة علوش بالتفصيل عن إصابتها بسرطان الثدي، ورحلة علاجها التي بدأت منذ عام تقريبا، ودور زوجها النجم عمرو يوسف في دعمها.

وتحدث عن الانتقادات عن وزنها الزائد، قالت كندة علوش: "كنا في المصيف واتصورت عادي في عز مرحلة العلاج الكيماوي، اللي هو الواحد متنفخ وبشرته تعبانة وشعره خف، وكل الأعراض، الفترة دي كنت بحاول ماتصورش واتصورت، ولما نزلت الصورة وفيه مواقع وأاشخاص للأسف (شاهد كندة علوش بعد اكتسابها الوزن)، والتعليقات كانت هي أوحشت ليه وأهملت نفسها ليه، كان في تنمر حقيقي وكلام قاسي ومش لطيف، وفيه ناس لما الصورة انتشرت قالوا لي أحط الصورة وأقول أنا عندي كذا، قولت لهم لا أنا مش هخلي ناس بتتكلم بشكل وحش مش هخليهم يغيروا مسار حياتي ويهزوا ثقتي في نفسي وأغير رأيي، ومكنتش مبسوطة واتضايقت وأنا أصلا مكنتش مبسوطة بشكلي، ولسه عايزة اخس.

وأضافت: الموضوع دا علمني حاجة من ضمن الحاجات الكتير، منها نبطل نستسهل الحكم على الناس لأن مانعرفش ظروفهم ايه، احنا مانعرفش كل انسان فيه وراه إيه.

وكانت كندة علوش أعلنت إصابتها بسرطان الثدي بعد إنجابها لابنها الثاني كريم بتسعة أشهر.

اصابة كندة علوش بالسرطان كنده علوش كندا علوش كندة علوش إصابة كندة علوش بالسرطان كندة علوش وعمرو يوسف كندة علوش مع مني الشاذلي عمرو يوسف وكندة علوش كندة علوش تصاب بالسرطان اسعاد يونس وكندة علوش كندة علوش مع منى الشاذلي مرض كندة علوش منى الشا

مواقيت الصلاة

السبت 07:00 صـ
1 ربيع آخر 1446 هـ 05 أكتوبر 2024 م
مصر
الفجر 04:24
الشروق 05:51
الظهر 11:43
العصر 15:05
المغرب 17:36
العشاء 18:53

استطلاع الرأي